ENG
瀏覽人次:52433    回應:38

強差人意的新居屋銷售

湯文亮

紀惠集團行政總裁

  政府在供應量未有充足準備之下,推出新居屋計劃,所涉及的單位只不過2千多個,而入表申請費用又只不過是200大元,與政府要求地產商的十萬元申請費有天淵之別,這亦是一個寬己嚴人的好例子,結果反應非常熱烈,有十三萬份申請表,評論員演繹這些是剛性需求,我當時反駁,這並不是什麼剛需,而是入表的人根本是抱著抽獎的心態,抽到先去睇樓,然後再決定是否購買。如果將申請費提高至十萬元,我相信入表的人不足一萬,老實說,這些才是剛需,最少有八成以上入表申請的人有意購買,政府不明白,申請費是第一度關卡,淘汰那些混水摸魚,製造混亂的人,政府收到有13萬份申請表,官員們認為沒有可能新居屋不會賣一個滿堂紅,而且,房協又用已禁用的唧牙膏式方法,首批推售120個單位,不過,仍然要分成兩次,每次推出60個,首批賣走45個,次批43個,合共88個,今次,房協不敢說什麼,但有評論員成績不俗,售出接近八成,亦有評論員中肯地說,成績強差人意,如果是我說,簡直不合格,以市價七成推出單位,而單價在大半年前已釐訂,到現在最少有一成升幅,嚴格來說,是市價六成,強差人意還說得過去,說成績不俗似乎是用詞不當,或者,評論員不敢捧打高官,輕輕帶過便算。

  如果官員發覺中籤人士根本沒有準備買樓,有部份中籤人士連買樓的錢都冇,點買樓?不過,他們仍然會去揀樓,最後當然沒有買,但若果有記者充訪問,他們便會說,居屋的位置、質素都很差,揀唔落手,這個答案令跟著他們的人應唔應該買。我自己試過一個情況,有一日,我一個人食午餐,見到一位不大相熟友人,他對我說,那間餐廳不但食物不好食,而且很污糟,唔好食還可以用個人觀點講,但污糟就很明確,於是我問那人,究竟我應該食唔食?今次,情況一樣,那些根本冇心買樓的人彈完一輪就走咗去,叫那些有心買樓的人又如何?買又唔係,唔買又唔係,所以,做成認購率不足。當然還有銷售策略,政府還未摸清置業者心態,想賣一個滿堂紅都好難,不過,無論如何,政府只要做好第一輪工作,將申請費大幅提高,將冇心買樓的人拒諸門外,否則,政府只會得到一些虛假訊息,而市場上又將那些訊息演繹為剛性需求,做成樓價飆升,現在揀樓人數未如理想,唔知道政府除了減價之外,還有什麼辦法吸引市民購買居屋,我下一篇文章我會提出一些意見。

 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 想上車的80後 2015-05-27 09:34:24
希望真係留返一D機會比有真正需要的置業者~
2. 偉恒 2015-05-27 09:54:35

湯先生,

你不再寫文章,我有失落的感覺。

又小了一個觀點去看事情。

3. 倫 2015-05-27 09:57:27
明白到當人太容易得到的東西就吾會去珍惜。就會明白到點解揀樓人數未如理想
4. 黃加× 2015-05-27 10:01:14
用結果和事實服人, 係最好的論証。
這個世界事實係人抽佢抽驚汁輸心態。

5. Johnny 2015-05-27 10:02:25
如果申請費十萬但係抽唔到還返比申請者我估計人數同今次十幾萬都應該相差無幾囖。
6. 芽菜仔 2015-05-27 10:16:24
對呀, 博士說得全中, 身邊親戚朋友同事, 無論買不買, 合不合資格, 都會先抽籤.

結果怎樣呢 ?? 根本沒有結果, 不了了之 ~~
7. 路人 2015-05-27 10:23:45
十三萬申請表裡面可能只有大約一萬人係真正會買樓,其餘果十二萬人就純粹因怕蝕底,佢哋根本係唔會賣嘅,呢啲就係香港人嘅本性.
8. Spacious 2015-05-27 10:27:21
湯博士覺得什麼申請費才好?

尋找合適居所,從沒如此容易。
9. 路人 2015-05-27 10:34:30
香港依家咁瘋狂嘅樓宇需求量亦可能只係一個假象,啲樓宇需求量純粹係來自好多香港人見有人買樓賺到錢,所以就一窩蜂咁湧去買樓,呢啲人需要嘅係賺大錢而唔係買樓住,政府要小心判斷,唔好比啲假需求影響.
10. alan288 2015-05-27 10:36:03
I agreed with you
11. alan288 2015-05-27 10:36:24
I agreed with you
12. Stephen 2015-05-27 10:37:38
有少部份中籤者冇買樓準備不是大問題,若他們中籤而且有機會揀樓,最後沒有能力買,讓他們看清楚自己的財政能力,未嘗不是一件好事。
收二百作為行政或手續費亦很合理。若收取十萬元或十萬用作按金才可抽籤,睇怕政府又會被垃圾政客鬧到暈。若自己身在其位,真係寧願收二百,鬧得冇咁甘好過,好過收十萬喇。
13. Alan Pepper 2015-05-27 10:37:38
To 5/F

Agreed, maybe not to increase the application fee, but a non-refundable, but more modest "inspection or confirm" fee after 抽到 ($100K is too much la, maybe $5000?). Those who win the draw has choice of whether they will inspect/confirm or not, and those who forfeit will leave the ticket to the next draw winner... And they should segment the sale into 3 or more phases, e.g.:

For example: If there are total of 200 units for sale: 

1st phase: draw winners: 200, available units 100. This will leave a few dozen winners without housing. These winners will have priority to select from the next draw.

2nd phase: available units 100, For simplification sake say 50 1st phase winners outstanding, then the 2nd phase will have 50x2=100 draw winners, this will leave maybe another few dozen outstanding.

The outstanding candidates will have priority for next development with the next "inspection/confirm" fee waived for 1 time only. 

Obviously this is over simplified and will have problems due to different locations and desirability of developments. But as professor said should eliminate some current draw problems.
14. 狗頭貓 2015-05-27 11:08:49
會不會是由入表到抽簽到揀樓的時間拖得太長 , 削了買家一鼓作氣的決心 , 亦保不住沸騰的人氣?
15. 大寶二寶 2015-05-27 11:24:07
1. 今次居屋應該係由房委會負責,唔係房協。

2. 綠表居屋申請裏面會有第一優先、第二優先等。包括原區拆遷重建户。呢D排頭位嘅基本上係皇帝女,慢慢揀到啱心水先買,唔啱心水咪留番下次再買過,又或唔買搬返去其他公屋。所以頭果幾浸係會賣得慢係正常嘅。相反如果係白表抽到就多數買,因下次未必抽到。可以預見,呢二千幾個单位去貨會愈來愈快,一定賣得哂!

共勉之,哈哈!

16. 不同意 2015-05-27 11:46:49
同意博士, 政府的所謂數據, 每每事不符實, 草草了事........
17. 樓蟹 2015-05-27 12:53:35
博士話居屋銷售唔合格, 應先與以前的居屋銷售比較下, 列出數據後才下斷語。
18. Stephen 2015-05-27 12:57:48
如果申請費是十萬,可能申請人數是零。
19. 知足 2015-05-27 13:13:21
多謝大寶二寶師兄的分析.
20. Stephen 2015-05-27 13:15:04
如果申請公屋都要申請費,手續費,行政費,可能申請輪候人數都會減少。就算人數冇減少,至少可以幫補吓建公屋成本。
21. 打工仔 Andy 2015-05-27 13:27:57
有日我去郵局取信件,見到有十幾人在排隊,心想有無搞錯,平時無人排的, 走去問前面街坊,呢到排什麼的? 佢話唔知! 見人排我又排! 真搞笑! 抽居屋人數可能都有呢D 人! 

共排之! 哈哈哈哈! 
22. 地盤佬 2015-05-27 13:42:54
有什麼好煩惱?納稅人補貼俾小數人擁有資產本身就唔公平,無必要吸引市民購買。賣唔哂即係呢個數量嘅居屋已經滿足到需求,唔需要再推。起公屋幫助有需要嘅人更實際。
23. 熊 2015-05-27 14:08:33
謝謝湯博士的文章!
24. 樓蟹 2015-05-27 14:33:15
非常同意地盤佬兄的意見, 政府只需要提供公屋比買唔起樓的人, 點解要用納稅人D錢起資助房屋! 每次見到赤柱龍德苑同筲箕灣東旭苑每戶送幾百萬, 不如起私樓將賣地所得係新界北起公屋啦
25. 十兄弟 2015-05-27 14:34:57
今日博士的論㸃我不敢苟同,但我好同意五及十五樓的意見,十二樓都講得好,如果有邊個官員敢提出如博士的意見收十萬蚊申请费,絶對唔會有好下場,或者佢想用這方法提早攞退休金又當別論
26. Stephen 2015-05-27 15:11:04
To 樓蟹,
建居屋係有其實際作用。第一,賣居屋的收入是用來補貼公屋的興建,維修和管理開支。如果每個月淨係靠公屋租户每户的幾百至一千的租金,睇怕房署老早已停止運作,公屋也老早冇人維修,電梯停止運作,不能住人。第二,居屋有穩定細價樓樓價的作用,因為居屋二手市場客路窄,要賣又有年期限制和補地價,結果凍結了一批資金,抑制了細價樓樓價,不過自從有白居二之後,此作用漸減少了。
27. 地盤佬 2015-05-27 17:07:27
Stephen 兄,不太同意。第一,所謂賣居屋補貼公屋只係數字遊戲,當私樓賣政府收益更大補貼更多公屋,以此為由證明居屋住在意義並不合理。而且今日建築成本高昴,即使唔計損失嘅地價同稅收,居屋都已經無咩錢賺。第二,居屋供應係以減少私樓/公屋供應換返嚟,同時額外提供嘅95按offer增加需求,唔見得可以穩定樓價。而且居屋一向可以賣俾綠表買家,唔一定要補地價,加上可以按揭,亦唔見得可以凍結資金。白居二更加係由細價樓開始推高樓價。
28. LaLa 2015-05-27 17:36:22
也希望此處能夠篩選一些愛看看不愛看請滾.
29. CD ROM 2015-05-27 17:56:01
賣就實賣得晒, 好似孖寶兄咁話, 係先後次序果D人既問題...........

呢幾個盤老實講比好多私樓新盤都要好, 雖則話唔係好平, 但清袋應無難度.
30. (cc) 2015-05-27 19:04:24
同意15/F 大寶二寶兄

綠表人仕有公屋在手,一定要揀到間岩心水先得,否則等下次。
分分鐘間公屋地點環境仲好過居屋。

白表情況就完全不同


31. 十兄弟 2015-05-27 22:16:10
所以話我好同意孖寳兄嘅分析同意見。如果掉返轉抽簽係白表優先揀樓,我估計排2170嗰位老友都無乜機會揀樓,排2161後嗰十位老友要日日拜神,我無記錯今期居屋只有2160個单位。
32. Stephen 2015-05-28 00:37:56
To 地盤佬
當居屋地變私樓地,政府收益係會更大,不過所得收益不會補貼公屋。建屋成本雖大,但建居屋,房委會一定賺,因為對房委會來說,地是免費的,可以話係政府補貼。房委會係自負盈虧,若冇政府補貼,淨係靠公屋d租金,房委會根本早已不能運作。另外,未有白居二之前,居屋係有壓抑細價樓的作用。雖然居屋可賣給綠表,但有幾多人會放棄公屋,買舊的二手居屋? 所以我話客路窄,要賣都幾難,而且賣不到好價錢。以前二手居屋難賣,結果大把居屋業主想換私樓都好難,就好像凍結了一批資金,抑制了細價樓的價格,這是私樓和公屋都無法達到的效果。
33. 無殼蝸牛 2015-05-28 02:42:36
湯博士我同意你的說法。你的封筆實在香港極大損失,你可以給我們多一些逆性思維或多一些不同觀點。
34. 小李 2015-05-28 09:41:24
未必認同你所有觀點,但天天看你寫的文章,給我帶來可口的涼菜,樂極
35. 小李 2015-05-28 09:45:59
湯先生,我很感謝你這段時間寫的文章,令我有機會冷靜下來想清楚要怎樣做,我相信我已經為自己作了個最適切的安排,風險管理得不錯,人生的路可以繼續的走,謝謝
36. 小李 2015-05-28 09:48:32
湯太
之前,這個網站像發生了一些事,我看見你為丈夫捍衛,甚感動和欣賞,亦為我帶來點點啟發,祝你身體健康
37. 無雙 2015-05-28 12:36:22

感謝博士繼續出文章.

雖然未必認同博士的論點, 但博士卻激發了大家從其他觀點去看問題.

爆煲論及細價樓的價值牽涉到很多人的切身利益, 引來了激烈的反應是正常不過的.

很希望博士能一直寫下去, 同意和不同意的都理性的發表自己的意見.

亦很高興那些幼稚的人身攻擊言論不見了, 浪費大家時間. 

38. 呢下邊區最平囉 2015-05-28 13:47:03